21 May 2006

Hans Horrevoets

afgelopen donderdag ochtend vroeg kreeg ik het bericht dat Hans Horrevoets, een van de zeilers die ik vorige week heb gezien in New York tijdens de zevende ettape van de Volvo Ocean Race overboord is gespoeld en overleden. De boot voer midden in de nacht in een zware zee op 2000 mijl uit de kust van Engeland toen er een golf overkwam. Toen het water was weggetrokken was Hans Horrevoets, de meest ervaren en oudste zeiler van de ABN AMRO 2 verdwenen. Er is direct een positioning boei overboord gegooid en de man overboord procedure is in werk gezet. In een donkere nacht en met golven van 4-5 meter hoog is het de bemanning gelukt om Hans in 40 minuten terug te vinden op de onmenselijk grote Atlantische Oceaan. Helaas was dit te laat en is het niet meer gelukt om Hans bij bewustzijn te krijgen. Hij is overleden terwijl hij deed waarvan hij zijn hele leven droomde, wedstijdzeilen op zee. Dream you live and live your dreams..... Door de intensive week in NY was dit opeens erg dichtbij en trekt mijn maag nog steeds samen als ik probeer voor te stellen wat daar moet zijn gebeurt. Mijn gedachten zijn met name bij zijn directe nabestaanden en de bemanning van de ABN AMRO 2 die, terwijl ik dit typ op zondag avond, nog steeds op weg zijn naar Engeland.

No comments: