06 August 2006

Boston - Where everybody knows your name

Excuus voor de lange interval tussen onze posts, ik zag dat het alweer twee weken geleden is maar we hebben er een goede reden voor, het vakantie seizoen is nu echt van start en we hadden de afgelopen twee weken (in volgorde van opkomst) Merijn Tops, Bas Vink, Wies Schellaart, Saskia Slingenberg en Jeroen van de Pol op bezoek.

Merijn is hier gezellig voor een maand op summer school en woont tijdelijk in ons oude huis, Bas en Wies waren voor Accenture in Chicago geweest, Saskia en Jeroen wonen op het ogenblik in Dubai maar zijn drie weken in de US op vakantie en hadden als eerste stop Boston.

Aangezien we tussendoor ook nog verhuist zijn waren het drukke, gezellige en hectische weken. We wonen nu sinds 1 augustus in ons nieuwe huis vlak naast Harvard. Ons nieuwe huis is wat vreemd ingericht en ligt in de achtertuin van een ander huis, maar heeft een boel charme. Verder zit er een prachtige veranda aan vast en kunnen we buiten zitten, met de hitte van de afgelopen weken een welkome feature. We hebben met behulp van Craigslist (soort van Marktplaats) en de Ikea inmiddels een aardige inboedel bij elkaar verzameld.

Het vertrek van de Oaklandstreet verliep nog enigsinds moeizaam door onze (portugees sprekende) huisbaas die opeens vond dat hij 150$ extra van ons moest krijgen voor het vele water dat wij, en onze gasten gebruikten. Volgens hem liepen de kosten de spuigaten uit sinds wij in huis waren komen wonen. Hij voelde zich bestolen en hij moest dus extra geld hebben. Aangezien wij naar amerikaanse begrippen leven als twee woestijn bedoinen (qua watergebruik dan) vond ik dat een lastig verhaal. Maar om de beste terwille te zijn had ik heb met handen en voeten (mijn portugees is net zo slecht als zijn engels) duidelijk gemaakt dat ik er over zo nadenken en met een tegenbod zou komen. Navraag bij de watermaatschappij leerde mij echter dat het verbruik constant was maar dat de waterprijs per 1 juni omhoog was gegaan. Om hem enigsinds tegemoed (ivm vele bezoek) te komen had ik bedacht dat ik hem wel 30 dollartjes wilde schenken. Gewapend met deze kennis, allesinds redelijke oplossing en een vriendelijke glimlach naar de buurman, hij reageerde uiterst sympatiek door me in Portugees toe te grommen dat ik me niet met zijn zaken moest bemoeien en dat hij mijn geld niet meer wilde. Zijn gezicht staat nog steeds op onweer maar zijn vrouw lacht al weer naar ons.

Voor de rest veel gezelligheid in het zomerse Boston, alle vrienden in Nederland staat garant voor veel ouderwetsche borrels, leuke discussies en de slechte grappen (schools out let's party!). Vannavond zijn Piepers en ik in Weston in het huis van Marco en Sarah en hebben we voor het eerst in twee weken even wat tijd voor onszelf, ook wel weer eens lekker.

dat was even een korte update, binnenkort meer teksten en de foto's, ik ga nu van mijn welverdiende nachtrust genieten.

all the best! HP

p.s. ons nieuwe adres is:

67a Danastreet apt 1 L
Cambridge MA 02138

No comments: