21 May 2007

Nederland

Nederland

Vanuit de enige anarchisten bar in Ijsland een korte update van de afgelopen week (veel interessante types hier - en dure koffie, ik zie er vast niet anarchistisch genoeg uit). Heb net het boekje "everything you ever wanted to know about Anarchism" ik moet zeggen dat ik nog wel wat kritische vragen heb ten aanzien van het anarchistisch gedachtengoed maar denk dat ik het gezien de hoeveelheid dreadlocks en hanekammen maar even voor me houd.

Na een paar dagen in Boston te zijn geweest op de 8e Mei vertrokken richting NL voor een aantal zakelijke besprekingen en wat familie bezoek. Aangezien we nog een paar gratis tickets hadden van Icelandair vloog ik via Reykjavik naar NL. Ik had met Dirk de dispuutsgenoot een huizenruil geregeld, hij zit tijdens mijn afwezigheid in ons huis in Boston en ik mocht op zijn rete gave studentenkamer in Utrecht logeren. Met het treintje naar Utrecht en daar gezellig aan de koffie in Motel Steenweg mijn logeer adres voor de komende week. Heerlijk om weer eens de sfeer van een echt ouderwets studentenhuis te proeven. Ik merk dat ik nog steeds geniet van de ontspannen onderlinge omgang, de zinloze projecten (playstation spelen via de beamer in de GeRu), de volle asbak/vuilnisbak/kattebak/glasbak, en de unieke sfeer van een studentenhuis.
's avond uit eten met Tops, halverwegen de avond versterkt door Jeroen en ten slotte schoof Frodo ook nog even aan. Was weer een ouderwets gezellige avond.

Rest van de week gevuld met brak zijn (donderdag ochtend) en vrijdag werk. Na een bijzonder geslaagde avond in Rotterdam met de Taxi naar Utrecht om daar Annique in mijn armen te sluiten ! Annique is als verrasingsgenoot overgekomen voor de vrijgezellen van Jorina, een van haar JC genoten. Grappig om elkaar om 2 uur 's nachts in Utrecht te treffen. Geloof niet dat we heel veel zinnigs hebben gezegd maar Annique leek erg blij om me te zien.....;-)

Het weekend vooral met familie doorgebracht goed om iedereen weer even te zien en bij te praten. Op de zondag op tijd uit de veren om mijn oude hockeyteam naar het kampioenschap te juichen. Helaas moet ik constateren dat mijn vertrek niet heeft geleid tot mindere prestaties en dat we na elf jaar gezamelijk hockeyen langzaam maar zeker aan de poorten van de tweede klasse staan te rommelen. Helaas was de druk te groot en ondanks de support vanaf de zijlijn hebben we onze promotie naar de tweede klasse een jaar vooruit moeten schuiven.

Na van de eerste teleurstelling te zijn bekomen als nog de champagne ontkurkt en gevierd van we inmiddels al 11 jaar samen met elkaar hockeyen en elkaar nog steeds allemaal heel erg leuk vinden. Ongeveer iedereen had met het oog op het komende kampioenschap de maandag vrijgenomen (heel volwassen allemaal!) en we hebben ons net niet kampioenschapsfeestje vol overgave gevierd. Nadat we allemaal het clubhuis uit waren geveegd met zijn allen naar het Sticht voor een welverdiende sate in cafe de Rex.

Maandag tot woensdag gewerkt nuttig maar saai om over te schrijven op de blog. Donderdagmiddag naar Reykjavic gevlogen om nog een paar dagen uit te gaan waaien op dit wonderbaarlijke eiland.

1 comment:

Anonymous said...


Films kijken op 3D is ongelooflijk. Als u uw films op 3D wilt ervaren, kunt u een 3D-LED-projector kopen. Als u de beste 3D LED-projector tegen de laagste prijs wilt kopen, kunt u onze site bezoeken. Wij bieden u gratis verzending. 3D LED BEAMER met WIFI