12 March 2006

experimenten..

Deze week heb ik mijn eerste stappen gezet in experimentenland.. Ons lab heeft zijn eigen muizen kolonie en daar naar binnen gaan is al een beleving op zich. Gesteriliseerde schoenen aan, handen/armen wassen en dan het pak aan.. Een witte muts (islamitisch model) op je hoofd en een lange blauwe operatiejas die tot op de grond komt, handschoenen aan en die dan nog een keer ontsmetten met alcohol, net als de schoenen. En dan mag je naar binnen, om voor het eerst muizen te opereren.. Toch wel een beetje raar, niemand die zegt hoe het moet.. Ik bedenk me dat het in ieder geval geen mensen zijn en ga aan de slag. Eerst alle spullen verzamelen en dan 2 muizen uitzoeken. Peigen geeft me er 2, 'toevallig' 2 van een aggresief soort. Dan dus verdoven, maar daar hebben mijn vrienden geen zin in, na een half uur worstelen en 4 keer bijna te zijn gebeten zijn ze eindelijk in slaap, pff.. De operatie gaat redelijk, er gaat niks echt mis maar het kan beter..
Mijn collega's zijn een stuk positiever en blijven benadrukken hoe goed het is dat ze niet dood zijn! Ik kijk ze wat verbaasd aan.. Zij hebben blijkbaar geen al te hoge verwachtingen van mijn kunnen.. Of ze hebben geen idee, want het lijkt mij vrij lastig om twee gezonde muizen met een relatief simpele ingreep dood te maken.. Het blijft wennen die Amerikanen, je weet nooit wat ze met hun positieve opmerkingen bedoelen. Vol goede moed ga ik door en aan het einde van de week begint het al aardig op het resultaat van mijn Japanse voorganger te lijken! Volgende week ga ik weer verder en dan hoop ik de week erna echt te kunnen beginnen.
Dit weekend hebben we weer verhuisd, een collega van HP bij het consulaat had nog een oude bank en een dekbed die wij mochten hebben! Gelukkig was de bank licht zodat we hem samen de trap op konden tillen.
Hier nog wat foto's van hoe ons huis er nu uitziet:

De woonkamer met onze nieuwe bank!

De slaapkamer


En de studeerkamer/logeerkamer


De muren zijn nog wat wit, dus leuke foto's ed zijn welkom!
We gaan de kunstwerken die we voor onze bruiloft gekregen hebben ook snel inlijsten, zodat het nog gezelliger wordt!

No comments: